تبلیغات و بازاریابی در مکزیک
نوشته شده توسط : worldmarketing

تبلیغات و بازاریابی در مکزیک


مشخصات مصرف کننده
جمعیت مکزیک حتی اگر پیری باشد نسبتاً جوان است. سن متوسط ​​28.6 سال است ، در حالی که در سال 2010 7/22 بود. جمعیت در حال رشد با نرخ 1.09 درصد است در حالی که 44 درصد جمعیت زیر 24 سال و 15 درصد بالای 55 سال سن دارند. به طور متوسط ​​3.7 نفر در هر خانوار با 10٪ خانوار به تنهایی زندگی می کنند ، 52٪ زوج هایی هستند که دارای فرزند یا بدون فرزند هستند ، و 25٪ آنها خانواده مادری هستند. با گذشت زمان کاهش اندکی در اندازه خانوار مشاهده می شود. نسبت زن و مرد به ازای هر 100 زن با 80٪ جمعیت ساكن در مناطق شهری حدود 97 مرد است. اکثر مکزیکی ها در میان کشور بین ایالات جالیسکو و وراکروز زندگی می کنند. حدود یک چهارم جمعیت در اطراف و در مکزیکو سیتی زندگی می کنند. شهرهای اصلی عبارتند از مکزیکو سیتی ، گوادالاجارا ، مونتری ، پوئبلا ، تولوکا د لرژ و تیژوانا. سطح تحصیلات در مکزیک بسیار پایین تر از حد متوسط ​​برای کشورهای عضو OECD است. تنها 37٪ بزرگسالان 25 تا 64 ساله دارای تحصیلات دبیرستانی و 16٪ نیز به دانشگاه رفته اند. حدود 47٪ از جمعیت فعال ، کارمند ، 41.8٪ خود اشتغالی ، 6.7٪ کارگر بدون حقوق و 5.04٪ کارفرمای هستند.
قدرت خرید
تولید ناخالص داخلی سرانه PPP 170756 پزو مکزیکی است. حقوق متوسط ​​سالانه حدود 115248 پزو است ، در حالی که میانگین حقوق یک کارمند تمام وقت 162154 پزو است. قدرت خرید مکزیکی ها حدود سی سال در حال کاهش است. از بین رفتن قدرت خرید بین سالهای 1987 و 2017 80٪ تخمین زده می شود. فقط قدرت خرید طبقه متوسط ​​بهبود یافته است. درآمد یکبار مصرف قابل تنظیم برای هر نفر تقریباً 267.986 پزو است. میزان مصرف در سال 2018 به طور قابل توجهی افزایش یافته است ، با نرخ رشد بین 1 تا 2.4 درصد در هر سه ماه. نابرابری درآمد بالا است و شاخص جینی 43.4 است اما در سال های اخیر رو به کاهش است. سهم زنان در نیروی کار در پایین ترین سطح در کشورهای عضو OECD است. فاصله دستمزد بین دو جنس 16.7٪ است.
رفتار مصرف کننده
معیارهای خرید معمولاً کیفیت محصول ، کاربردی بودن (صرفه جویی در وقت) و قیمت هستند. خدمات مشتری به طور فزاینده ای اهمیت دارد. فروشگاه های خرده فروشی زیادی در مکزیک وجود دارد (کیوسک ، بازارهای روباز و تحت پوشش ، اماکن با مغازه ها ، مراکز خرید و سوپر مارکت ها.) بسته به منطقه جغرافیایی ، برخی از انواع تجارت بیشتر از سایرین حضور دارند. اعتماد مصرف کننده به لطف افتتاح رئیس جمهور جدید متعهد به سرعت بخشیدن به رشد ، برآورد خود را از اقتصاددانان در دسامبر 2018 فراتر برد. مکزیک یک کشور آمریکای لاتین با بیشترین تجارت الکترونیکی است و 85 درصد از مردم در سال گذشته حداقل یک محصول یا خدمات را در اینترنت خریداری می کنند. آمازون بزرگترین خرده فروش آنلاین ، پیش از Mercado Libre و Wal-Mart مکزیک است. مصرف کنندگان مکزیک ، به ویژه در پایتخت ، برای شرکتهای بین المللی بازتر هستند. مصرف کنندگان مکزیک جزو وفادارترین برندهای دنیا هستند. بسیاری به دنبال برقراری ارتباط با برند یا شرکت هستند. همچنین مکزیکی ها فوق العاده متصل به شبکه های اجتماعی هستند. آنها چهارمین کاربر (بعد از فیلیپین ، برزیل و آرژانتین) از نظر زمان صرف شده در شبکه ها بزرگترین کاربر هستند. ضریب نفوذ بسیار بالا است و در سال 2018 برای فیس بوک به 98٪ رسیده است. بیش از نیمی از افرادی که داده های شخصی را در یک شبکه اجتماعی یا حرفه ای ارائه داده اند نگران سوء استفاده احتمالی هستند.

از بین گرایش مصرف کنندگان در مکزیک ، محصولات و خدمات با صرفه جویی در زمان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال ، وعده های غذایی آماده شده است ، به طوری که 63 درصد از مکزیکی ها احساس می کنند که وقت کافی برای تهیه غذاهای معتبر خود را ندارند. تقاضا برای محصولات ارگانیک با میل به یک رژیم غذایی سالم تر در حال رشد است. به عنوان یک یادآوری ، مکزیک به عنوان دومین کشور چاق جهان شناخته می شود. محصولات ارگانیک همچنان گران هستند اما بازار 10 درصد در سال در حال رشد است. مصرف بیشتر محصولات طبیعی و مصنوعی در حال افزایش است. بازار دست دوم عمدتاً در بخش های اتومبیل ، مد و مبلمان ، اعم از آنلاین و یا فروشگاهی توسعه یافته است. اقتصاد مشارکتی تازه شروع به رشد می کند. شرکت های حمل و نقل جایگزین (Ecobici ، Smartbike ، Mibici و غیره) مانند بخش مسکن و کارپولینگ ایجاد می شوند.





:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: